Büyüme hikâyelerini kendine has biçimselliğiyle birleştiren ve artık usta sıfatını fazlasıyla hak eden yönetmen Alfonso Cuarón yeni filmi “Gravity” ile yine sinemasında farklı şeyler deniyor.
Dr. Ryan Stone Matt Kowalsky’nin yönetimindeki mekikte ilk uzay yolculuğuna çıkar. Herşey yolunda gibi görünürken rutin bir keşif yürüyüşü sırasında bir kaza gerçekleşir. İki bilim insanı uzay boşluğunda yapayalnız kalırlar. Yeryüzü ile iletişimi kesilen ikilinin oksijenleri de gitgide tükenmektedir.
Children of Men ile distopik bir evren çizerek son yıllarda yapılmış en iyi bilim kurgu işlerinden bir tanesini ortaya koyan Alfonso Cuarón, Gravity ile “3D” teknolojisinin nimetlerini arkasına alarak yine son yıllarda izlediğimiz en yaratıcı “3D” işçiliğe sahip bir film ortaya koyuyor.
Neredeyse tamamı dünya yörüngesinde geçen filminin açılışıyla birlikte yönetmen “yaşamda kalma gerilimini” sonuna kadar hissettiriyor. 10 dakikadan fazla süren açılış sekansıyla yönetmenin ustası olduğu uzun planların izleyicisine en doruk noktasını yaşatıyor. Astronotlar gibi yerçekimsiz ortamda adeta havada asılı duran kamerası izleyicisinin başını döndürecek bir ustalıkla adeta dans ediyor. Children of Men ile “aktüel kamera” etkisi yaratarak oluşturduğu uzan planın yerini Gravity’de atmosferde astronotlarla birlikte uzay boşluğunda salınan kamerasına bırakıyor.
Gravity asıl gücünü ne senaryosundan ne de oyuncularının başarısından alıyor. Film sırtını tamamen 3D’nin görkemli atmosferine, Alfonso Cuarón’un uzay boşluğunda yarattığı uzun planlara ve kareografilere yaslıyor. Filmin en büyük başarısı da zaten tamamı tek planda çekilmiş olmasa bile izleyicisine tek planda çekilmiş bir his uyandırmasında gizli.
Sandra Bullock’un uzayda salınmaya başladığı andan itibaren gerilimli ve dramatik anlarda ölçülü oyunculuğuyla perdeye iyi bir şekilde yansıyor. Yüzü bilim kurgu filmlerine oldukça yakışıyor. Özellikle cyber-punk bir öyküde oldukça ilginç bir performans sergileyebilir.
Gravity her şeyden önce oldukça iyi bir 3D film, bunun yanı sıra Alfonso Cuarón’un o kendisine has tarzını eklemlenmesiyle birlikte yılın en iyi işlerinden bir tanesine dönüşüyor.
Dr. Ryan Stone Matt Kowalsky’nin yönetimindeki mekikte ilk uzay yolculuğuna çıkar. Herşey yolunda gibi görünürken rutin bir keşif yürüyüşü sırasında bir kaza gerçekleşir. İki bilim insanı uzay boşluğunda yapayalnız kalırlar. Yeryüzü ile iletişimi kesilen ikilinin oksijenleri de gitgide tükenmektedir.
Children of Men ile distopik bir evren çizerek son yıllarda yapılmış en iyi bilim kurgu işlerinden bir tanesini ortaya koyan Alfonso Cuarón, Gravity ile “3D” teknolojisinin nimetlerini arkasına alarak yine son yıllarda izlediğimiz en yaratıcı “3D” işçiliğe sahip bir film ortaya koyuyor.
Neredeyse tamamı dünya yörüngesinde geçen filminin açılışıyla birlikte yönetmen “yaşamda kalma gerilimini” sonuna kadar hissettiriyor. 10 dakikadan fazla süren açılış sekansıyla yönetmenin ustası olduğu uzun planların izleyicisine en doruk noktasını yaşatıyor. Astronotlar gibi yerçekimsiz ortamda adeta havada asılı duran kamerası izleyicisinin başını döndürecek bir ustalıkla adeta dans ediyor. Children of Men ile “aktüel kamera” etkisi yaratarak oluşturduğu uzan planın yerini Gravity’de atmosferde astronotlarla birlikte uzay boşluğunda salınan kamerasına bırakıyor.
Gravity asıl gücünü ne senaryosundan ne de oyuncularının başarısından alıyor. Film sırtını tamamen 3D’nin görkemli atmosferine, Alfonso Cuarón’un uzay boşluğunda yarattığı uzun planlara ve kareografilere yaslıyor. Filmin en büyük başarısı da zaten tamamı tek planda çekilmiş olmasa bile izleyicisine tek planda çekilmiş bir his uyandırmasında gizli.
Sandra Bullock’un uzayda salınmaya başladığı andan itibaren gerilimli ve dramatik anlarda ölçülü oyunculuğuyla perdeye iyi bir şekilde yansıyor. Yüzü bilim kurgu filmlerine oldukça yakışıyor. Özellikle cyber-punk bir öyküde oldukça ilginç bir performans sergileyebilir.
Gravity her şeyden önce oldukça iyi bir 3D film, bunun yanı sıra Alfonso Cuarón’un o kendisine has tarzını eklemlenmesiyle birlikte yılın en iyi işlerinden bir tanesine dönüşüyor.
Yorumlar