Ana içeriğe atla

Killer Joe



Birisi French Connection diye bağırsa, yüksek sesle William Friedkin diye karşılık veririz. Kendisine has tarzıyla geleneksel Hollywood sinemasının dışarısında kalarak birçok ürün ortaya koyan usta sinemacı yeni filmi Killer Joe ile izleyicisinin karş
ısına çıkıyor. Yönetmen yeni filmiyle nereye koyabileceğimizi çok fazla kestiremediğim türde bir film ortaya koymuş. Filmi bir tarafından tutsanız neo-noir, başka bir tarafından tutsanız suç filmi, başka bir tarafından tutsanız Carrie tarzı psişik bir yapım, başka bir tarafından tutsanızvda bir tiyatro uyarlaması. Kimi zaman ilginç karakterleriyle Coen'lerin sinemasına yaklaşırken, kimi zamanda Tarantinovari bir absürdlüğü fazlasıyla barındırıyor. Fakat Friedkin kendisinden beklenecek şekilde usta işi bir filme imza atmış.

Chris oldukça genç ve sokaklarda uyuşturucu satan bir genç, Uyuşturucu satıcısı Digger'e olan borcu nedeniyle annesini öldürerek hayat sigortasına konmanın hesaplarını yapıyor. Annesinin eski kocası kendi öz babası Ansel'e planından bahsedip hem polis hem de kiralık katillik yapan Joe'u tutmaya karar veriyorlar. Ücreti peşin alarak çalışan Joe paraları olmayan bu grupla çalışmayı ilk başta reddetse de Chris'in kardeşi Dottie'yi görmesiyle fikir değiştiriyor ve emanet ollarak Dottie'yi alıkoyuyor. Herşeyin tıkır tıkır işlediği anda Ansel'in yeni karısı Sharla'nın da olaylara dahil olmasıyla işin içinden çıkılmaz bir hal almaya başlıyor.

Killer Joe oldukça sert bir film. İçerdiği yoğun şiddet ve çıplaklık her seyirci için yenilir yutulur cinstten olmayabilir. Fakat sinefiller için kaçırılmayacak bir tecrübe sunduğu su götürmez bir gerçek. Joe karakterinin KFC buduyla Sharla'ya oral seks yaptırdığı sahne gibi ya da Dottie karakterinin Carrie'de olduğu gibi bir uyanışla gerçekleştirdiği filmin finali sinema tarihinde yerini şimdiden alacak sekanslar olarak filme hizmet ediyor.

William Friedkin her sinema severin ismini duyunca heyecanlanmasına yol açan bir yönetmen ve yeni filmi ile eski filmlerini aratmayacak düzeyde izleyicisini zorluyor ve taciz ediyor...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

East Hastings

Şehrin üzerine kara bir bulut çökmüştü. Herkesin, bencilce yetişmesi gereken bir yerler vardı. Ve yüzlerinde de aynı soğuk, silik ifade… Yeni bir günün başlangıcının sevinci ve umutları, geçen günün batımıyla birlikte yok olmuştu sanki. Otobüs durakları umutsuzca bekleyişlerin yeri olurken, otobüsler bu umutsuz bekleyişlerin, umutsuz cevapları olmuştu. Reklâm panolarında anlamsızca sırıtan insan siluetleri insanları daha da mutsuz ediyordu. Megafonlardan yükselen sesler, önceden programlanmış bir günün özetini geçiyordu. İmkânların ortasında bir imkânsızlık yaşanıyordu. Burada güneş yalnızca batıyordu…

Blade Runner - 2049

Blade Runner 2049 orjinal filmin cyberpunk atmosferini post apokaliptik bir setle geliştirerek insanoğlunun yine tanrı, kimlik ve hafıza gibi sorularının peşinden koşturmuş. Denis Villeneuve temalarıyla ten uyumu yakalayan Blade Runner 2049 aynı zamanda monoton bulduğum Villeneuve'ün sinema diline ise dinamizm kazandırmış.

Ghost in the Shell

Son yıllarda sinema salonlarında siber punk hayranlarını heyecanlandıran bir hayalet dolanıyor. Blade Runner ve Ghost in The Shell gibi filmlerin yeniden çekiliyor olması büyük büyük bir heyecan dalgası yaratırken bir taraftanda sevenleri tarafından endişeli bir bekleyiş başlatmıştı. Konu bir bilim kurgu başyapıtı olunca bu endişelerin haklılık payını görmezden gelmek saçma olur. Keza Mamoru Oshii 1995 tarihli orjinal ismiyle Kôkaku Kidôtai ile ortaya bir başyapıt koymasını n yanı sıra peşi sıra sinema tarihini derinden sarsacak; The Matrix, Dark City gibi başyapıtlarında doğuşuna vesile olmuştu. Böylesi neredeyse kusursuz bir üründen yine kusursuz bir şey ortaya çıkarmak oldukça ağır bir yük. Bu ağır yükün altına ise Rupert Sanders girmiş. (Denis Villeneuve'un de Blade Runner için işi çok zor.) Orjinal animenin en önemli özelliği siber dünya, kimlik, ve cyborg'ların varoluşlarını anlamlandırma çabası üzerine oldukça yoğun ve takip edilmesi güç diyaloglardan oluşmas